כיום כבר לא נדיר למצוא הצעות מפתות הקוראות לבעלי עסקים קיימים או יזמים לפתוח חנות שכזו בכמה מאות שקלים בחודש.
הבעיה היא שהרבה מאוד אנשים ממהרים לחתום על העסקה ולא שמים לב לרשימה ארוכה ונכבדת של מגבלות כגון הקמת האתר דרך הטלפון בלי פגישה פרונטאלית, הגבלה על כמות המוצרים שניתן להציג, מבחר מצומצם מאוד של עיצובים מוכנים מראש, אי יכולת לשלוח רשימות תפוצה (מה שהופך את פעולת השיווק לכמעט בלתי אפשרית), חוסר תמיכה ברשתות חברתיות וכך הלאה.
נכון, עדיין אפשר להפעיל את האתר בלי כל התוספות האלו, אבל בשוק כל כך תחרותי, זה בערך כמו להגיע למרוץ סוסים עם סוס מרוץ שעיניו מכוסות, ובמיוחד אם אין לכם ניסיון קודם בניהול אתרים...
הבעייתיות עם מודל השכירות - לקנות חתול בשק
חלק גדול מן המגבלות הנ"ל נובעות מכך שלא מעט חברות מעדיפות לעבוד לפי מודל הקופסה השחורה - אתם מקבלים אתר שיצא מתוך פס ייצור ואין לכם מושג כיצד הוא עובד מבפנים. אם תנסו לעבוד עם חברה אחרת, תגלו שאחד הסעיפים בחוזה בדרך כלל מגביל אתכם ובעצם אין לכם גישה לקוד המקור של האתר, או במילים אחרות, אין לכם שום דרך לפתוח את הקופסה. ואם זה מזכיר לכם קצת את המוצרים של אפל, זה ממש לא במקרה...
זוהי הסיבה העיקרית לכך שבטווח הארוך רצוי לעבוד עם חברת בניית אתרים שבונה לכם אתר הנמצא בבעלותכם ויש לכם גישה אל קוד המקור שלו ובעיקר אל מסד הנתונים שלו. כמו כן, עדיף לבחור במערכת ניהול תוכן מוכרת כמו למשל מג'נטו או ג'ומלה שחברות רבות בשוק עובדות איתן. כך תמיד תוכלו לפנות אל חברה אחרת אם לא תהיו מרוצים מהחברה שבנתה לכם את האתר. המערכות האלו בדרך כלל גם תומכות בעברית וניתן לייבא אליהן טקסטים בעברית בלי בעיות של סימני פיסוק הפוכים או יישור לא נכון.
לא רק חנויות וירטואליות יש לציין שלמרות שהצגנו כדוגמה בעיקר חנויות וירטואליות, הדבר נכון גם לגבי אתרים אחרים שפועלים על פלטפורמות קוד פתוח, וביניהם בלוגים. אחרי חדשות, פורטלים, ואפילו אתרי תדמית. עם זאת, גם כאן יש להבין ששני אתרים שמשתמשים באותה פלטפורמה יכולים לתפקד באופן שונה לחלוטין בהתאם להתאמה שכל אחד מהם עבר : לפעמים צריך לשלם מעט יותר כדי לקבל ממשק ידידותי ומותאם לעברית, אבל מדובר בפלוס גדול שהופך את מלאכת ניהול האתר לקלה ואפילו מהנה. באופן זה, אתם יכולים להשקיע את רוב הזמן בשיפור חווית הגלישה והעלאת תכנים יצירתיים במקום להיאבק במסכי עזרה והסברים טכניים.
שיווק תוכן במיקור חוץ